-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31930 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

چراخداوندآدم وحوا را از بهشت به زمين فرستاد ما هم بخاطرآنهادرون زمين باقي مانديم؟



از آيات هبوط آدم (ع) به زمين اين معنا بدست مي آيد كه آدم در اصل ، و در آغاز براي اين خلق شده بود كه در زمين زندگي كند و نيز در زمين بميرد و اگر خداي تعالي او را چند روز در بهشت منزل داد براي اين بود كه امتحان خود را بدهد. و در نتيجة آن نا فرماني عورتشان هويدا گردد ، تا بعد از آن به زمين هبوط كنند.

اين را بايد دانست كه آدم عليه السلام هر چه كه به خود ستم كرد و خود را در پرتگاه هلاكت و دوراهي سعادت و شقاوت ، كه همان زندگي دنيا است ، افكند ، بطوريكه اگر در همان مهبط خود ، يعني دنيا باقي مي ماند ، هلاك مي شد و اگر به سعادت اولي خود بر مي گشت تازه خود را به تعب افكنده بود پس در هر حال به نفس خود ستم كردالا اينكه با همين عمل ، خود را در مسيرسعادت و در طريق منزلي از كمال قرار داد ،كه اگر اين عمل را نمي كرد و به زمين نازل نمي شد و يا بدون خطا نازل مي شد به آن سعادت وكمال نمي رسيد.

آري اگر پدر و مادر بشر ، به زمين نمي آمدند : كي مي توانستند متوجه فقر ، ذلت ، مكنت و حاجت و تصورخود شوند ؟ و چگونه بدون برخورد و با تعب و زحمت و رنج زندگي به روح و راحت در حظيره القدس و جواررب العالمين مي رسيدند ؟ و براي جلوه كردن اسماء حسناي خدا ، از عفو و مغفرت و رأفت و توبه و ستر و فضل و رحمت ، موردي يافت نمي شد چون مورد اين اسماء حسناي خدا ، گنه كارانند ، و خدا را در ايام دهرنسيم هاي رحمتي است كه از آن بهره مند نمي شوند مگر گنه كاراني كه متعرض آن شوند ، و خود را در معرض آن قرار دهند. در پايان ذكر دو نكته نيز خالي ازفايده نخواهد بود :

بهشتي كه حضرت آدم و حوا سلام الله عليها در آن بودند غير از بهشتي است كه بعداز مرگ به آن وارد شدند و انسانهاي صالح هم وارد خواهند شد. بهشت اول ، بهشت جاويدان نبود و دير يا زود بايد از آن خارج مي شدند و آن ترك اولي كه حضرت آدم و حوا عليه السلام انجام دادند فقط خروج ايشان را تسريع كرد.

هبوط والدين بشر از بهشت موقّت به عالم خاك ، لازمة پيشرفت و عروج معنوي ايشان بود و شيطان ابله اين مهم را سرعت بخشيد و به اين مطلب حضرت امام خميني رحمه الله عليه در غزلي زيبا اشاره فرموده اند :

خواست شيطان بد كند با من ولي احسان نموداز بهشتم برد بيرون بستة جانان نمود

خواست از فردوسي بيرونم كند خوارم كند عشق پيدا گشت و از ملك و ملك پران نمود

پس از اينكه من و شما بايد در زمين باشيم وبه گمان خود عقوبت گناه ناكرده را تحمل كنيم ، خيلي ناراحت و افسردهنباشيد بلكه اين را فضيلتي بدانيد و از اين فرصتي كه شيطان نادان براي شما فراهم نموده كمال استفاده را در طي طريق الي الله بنماييد.





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.